Nápady na obed: zeleninový šalát

Chcete si rýchlo a jednoducho navariť niečo zdravé, ale nemáte žiaden nápad? Máte pocit, že vám vždy chýbajú nejaké ingrediencie, bez ktorých sa nebudete vedieť pri varení zaobísť? Ak ste na jednu z týchto otázok odpovedali áno, ste tu na správnom mieste! Radi by sme sa s vami totiž podelili o jednoduché a zdravé nápady na obed, ktoré si budete môcť kedykoľvek pripraviť. Nezabudli sme ani na najdôležitejšie fakty, týkajúce sa zdravého stravovania. Poďme sa na to všetko pozrieť prv, ako nám začne škvŕkať v bruchu! 

Nemáte čas vyvárať počas dňa? Poradíme vám, ako si jednoducho a rýchlo pripraviť zdravý obed

Vyváranie výdatného obeda dokáže zabrať nekonečne veľa času v porovnaní s tým, za akú chvíľku sa potom zje. Čo by ste ale povedali na obed, ktorý si môžete pripraviť do 10 minút a k tomu aj naozaj zdravo! Budete sa môcť najesť do sýtosti a pritom vás neprepadne poobedná únava. Zdravá strava a s ňou spojené nízkokalorické potraviny sa o to zaručene postarajú. Znie to lákavo? V tom prípade máme pre vás hneď 8 skvelých inšpirácií na jednoduché recepty, ktoré sme rozdelili na studenú a teplú kuchyňu, keďže stará dobrá slovenská tradícia je dať si na obed niečo varené.

Nápady na obed: 8 inšpirácií, ako si rýchlo pripraviť zdravý obed

Veľakrát stačí tak málo, aby vám na stole vzniklo chutné jedlo. Naše nápady na obed sa pritom dajú skvele využiť aj ako zdravá desiata, ľahká večera či jedlo na piknik. Pozrite sa na nasledovné inšpirácie, aby ste aspoň chvíľu nemuseli premýšľať nad tým čo navariť.

1. Nápady na obed: cícerový šalát

Chutí vám vegetariánska strava či vegánska strava? Tento šalát sa vám potom bude určite páčiť. Príprava je veľmi jednoduchá – konzervu scedeného cíceru zmiešajte s nadrobno nakrájanou červenou paprikou, paradajkami, sušenými paradajkami, rukolou a/alebo ľadovým šalátom. Zalejte zmes štipkou olivového oleja alebo vmiešajte lyžicu pesta. Pre viac chuti primiešajte pražené slnečnicové, tekvicové alebo sezamové semienka. Veľmi chutný je aj s vylisovaným cesnakom, ak to bude vhodné pre vaše poobedné aktivity. Ako prílohu odporúčame celozrnný chlieb alebo tortilla či pita placku, z ktorých si môžete spraviť rolku plnenú šalátom.

2. Nápady na obed: zelenina so syrom feta a krekrami

Nakrájajte paradajky, papriku akejkoľvek farby, šalát a inú mäkkú zeleninu na drobné kúsky. Pridajte konzervu scedených červených fazuliek. Teraz si môžete vybrať, čím zmes polejete:

  • olivovým olejom a troškou balzamikového octu
  • olivovým olejom s lyžicou medovej horčice
  • nízkotučnou majonézou

Feta syr rozkrájajte na malé kocky alebo ho rozdrvte medzi prstami a posypte ním zmes. Máte po ruke nejaké chutné celozrnné krekry alebo chlebíčky? Váš ľahký, výživný a rýchly obed bez mäsa je hotový!

3. Celozrnný chlebík s humusom a zeleninkou

Na krajec celozrnného chlebíka alebo sendviča natrite štedrú vrstvu humusu, na druhý tenkú vrstvu kečupu alebo paradajkového pyré. A čo tak výborná avokádová pomazánka miesto humusu? Do stredu si môžete prichystať zeleninu podľa vašej chuti a potom sa do chlebíka už len poriadne zahryznúť!

4. Šalátové rolky plnené strukovinami

Tieto rolky sa radia medzi skutočne ľahké nápady na obed. Listy ľadového alebo iného šalátu naplňte scedeným, konzervovaným cícerom a fazuľkami, nakrájanými sušenými paradajkami a humusom. Nepoužite k nim žiadnu prílohu a bezlepková diéta sa im tiež bezstarostne poteší.  

5. Kuskus šalát so strukovinami a zeleninou

Tento šalát môžete jesť na teplo aj na studeno. Do misky si pripravte uvarený kuskus, premiešajte ho s troškou olivového oleja a pridajte do neho strukoviny z konzervy. Môžete primiešať jemne predvarenú mrazenú zeleninovú zmes podľa chuti alebo nakrájať čerstvú. Máte radi avokádo? Určite výborne doplní chuť celého šalátu!  

6. Nápady na obed: rýchla kaša so zeleninou

Ak si chcete pripraviť teplý obed, celozrnné kaše sú jednoznačne skvelým tipom pre zdravé stravovanie. Či už si zvolíte pohánku, pšeno alebo jemné krúpy, do 15 minút máte obed uvarený! Do kaše stačí po uvarení primiešať trochu olivového oleja alebo masla a nasypať do nej mrazenú zeleninovú zmes. Nechajte spolu prejsť varom a odstavte na mierne vychladnutie. Ak sa chcete viac zasýtiť, nastrúhajte syr na povrch alebo rozmrvte modrý syr s plesňou.

7. Smažená cuketa alebo tekvica na cesnaku

Do rozohriatej panvice s olivovým olejom nasypte na drobno nakrájaný cesnak. Po chvíľke pridajte na tenko nakrájanú cuketu, tekvicu hokaido alebo maslovú tekvicu. Aby vám neprihorela, môžete ju podliať troškou vody. Jemne ju posypte soľou a nechajte smažiť pod pokrievkou na miernom ohni. Za 15 minút bude príjemne zmäknutá – môžete ju posypať syrom alebo na ňu dať hummus. Výborne chutí osamote ako aj s pečivom.

8. Ryžové rezance so zeleninou

Ryžové rezance sú neuveriteľne rýchle na prípravu – keď ich uvaríte, pridajte k nim predvarenú mrazenú zeleninovú zmes a konzervované strukoviny podľa chuti, primiešajte trochu sójovej omáčky pre intenzívnejšiu chuť a váš obed je hotový! Skvele budú chutiť aj klasické niťovky.

Sprievodca zdravým stravovaním: tie najdôležitejšie fakty

Pozrite sa s nami na najdôležitejšie fakty ohľadom zdravého stravovania, ktoré sme pre vás zhrnuli v našom sprievodcovi. Skúste ich aspoň čiastočne vniesť do vášho životného štýlu a sami uvidíte, že sa čoskoro začnete cítiť lepšie, vyrovnanejšie a (s)pokojnejšie.

  • Zelenina je základ – jedzte rôzne druhy, predovšetkým tmavozelenú, červenú a oranžovú zeleninu (3 a viac porcií denne).
  • Myslite aj na ovocie (2 a viac porcií denne).
  • Vyberajte si celozrnný chlieb a pečivo s vysokým podielom vlákniny a cereálie (3 až 6 porcií denne).
  • Konzumujte mliečne výrobky so zníženým obsahom tuku, nie plnotučné.
  • Voľte nízkotučné druhy bielkovín, ako napríklad vajíčka, fazule, hydina bez kože, morské plody, chudé mäso, nesolené a nepražené orechy, semienka, sójové výrobky.
  • Vyhýbajte sa nasýteným kyselinám vo výrobkoch.
  • Používajte rastlinné oleje miesto živočíšnych tukov.
  • Vyhýbajte sa fast foodu.
  • Obmedzte pitie sladených nápojov a minerálok.
  • Ak máte v obľube alkoholické nápoje, skúste ich obmedziť.

Vedeli ste? 

Aj zdravé stravovanie je jedným zo spôsobov ako chrániť životné prostredie. Prejsť na zdravší životný štýl nemusí byť žiadna radikálna zmena – to práve veľakrát organizmu viac uškodí ako pomôže. Pre začiatok stačí jesť viac ovocia a zeleniny, ktoré okrem našich nápadov na obed určite využijete aj pre rôzne neodolateľné recepty na smoothie. Nechajte sa inšpirovať a vychutnajte si s nami všemožné zdravé dobroty – pomôžete tým nielen sebe, ale aj životnému prostrediu!

Neváhajte a pustite sa do jednoduchého varenia! Pripravte si naše zdravé nápady na obed priamo doma a doplňte vašu výbavu o štýlové a praktické kuchynské doplnky. Využite pritom bezplatnú registráciu na Westwing, aby ste nepremeškali naše exkluzívne ponuky, vďaka ktorým bude váš domov ešte chutnejší!