Piknik: jedlo v prírode

Dostali ste chuť stráviť s deťmi či priateľmi pohodový deň v prírode a premýšľate čo s jedlom? Jedlo na piknik je veru dôležitou súčasťou príjemných chvíľ a predpokladom úspechu. Veď stačí, že niekomu párkrát zaškŕka v bruchu a dobrá nálada zmizne ako slnko za oblakmi. Ale na všetko sa dá pripraviť! Okrem vhodného oblečenia si zabaľte aj chutné jedlo, s jeho prípravou vám radi pomôžeme. Vybrali sme pre vás pestrý tanier nápadov, s ktorými bude piknik zábavou aj oddychom zároveň.

Čaká vás piknik, ale nemáte dostatok nápadov, aké jedlo si zobrať so sebou? Poradíme vám!

Čo navariť a pripraviť na cestu a na samotný pobyt v prírode? Jedlo na piknik by vám nemalo robiť vrásky na čele. Nemusí to predsa byť len prudko zdravá strava. Výber jedla prispôsobte svojim možnostiam, miestu a hlavne ľuďom, ktorí budú s vami.

Ľahko prenosné jedlo

Pri príprave jedla myslite na to, že ho budete prenášať a konzumovať v prírode. Nebudete mať po ruke ohrievač na jedlo, množstvo príborov a ani chladničku, keď tak len prenosnú. Ideálne sú jednohubky a sendviče do ruky, alebo šaláty a jedlá, ktoré sa nepokazia a môžu sa prenášať aj spolu v jednej mise.  

Jedlo do nepohody

Vyberajte potraviny, ktoré sa dajú konzumovať za každého počasia, to znamená že sa neroztečú cestou alebo sa dajú jesť aj za studena. Rôzne omáčky a dipy vložte do dobre uzatvárateľných nádob, aby vás neprekvapil ich obsah v piknikovom koši. Myslite aj na to, aby sa jedlo dalo rýchlo schovať v prípade rýchlej zmeny počasia.

Sýte alebo hravé jedlo

Ak viete, že budete vonku celý deň, pripravte si jedlo s vysokým obsahom bielkovín, aby bolo aj dostatočne sýte. Ak však strávite vonku len pár hodín a navyše s deťmi, pokojne zabaľte ako jedlo na piknik niečo menšie, čo deťom vyčarí aj úsmev na tvári. Môžu to byť napríklad mrkvové tyčinky s chutnou omáčkou, či veselé muffiny.

Jedlo na piknik: variabilné menu

Neviete kto všetko na piknik príde? Pripravte viacero druhov dipov a rôzne druhy pečiva, od celozrnných po bezlepkové. Rovnako môžete zabaliť zeleninový šalát a syr alebo klobásku nechať v inej nádobe pre tých, ktorí to môžu.

Aké jedlo na piknik si pripraviť podľa udalosti?

Nie je piknik ako piknik. Záleží predsa hlavne na tom, s akými ľuďmi a kde ho strávite. Bude vás veľa alebo len dvaja? Vyznávajú účastníci zdravé stravovanie alebo sa chcú hlavne zabaviť a zjesť niečo sýte? Aj takéto otázky vás čakajú kým začnete baliť a pripravovať jedlo na piknik.

Jedlo na piknik s deťmi

Deti sú hladné stále. Odkedy prekročíte prah domu, budú si pýtať čosi pod zub. Ak to bude chvíľu trvať, kým prídete na miesto pikniku, pripravte si radšej aj niečo na cestu. Môže to byť zdravá desiata ako ovocie, očistená mrkva alebo fit tyčinka. Na piknik im zabaľte už aj niečo sýtejšie a trochu aj hravé a nezabudnite na dostatok tekutín.

Jedlo na piknik s priateľmi

Podľa počtu a preferencií osôb prispôsobte aj menu. Zistite či vám bude stačiť vegetariánska strava alebo bude potrebné pribaliť aj niečo mäsitejšie. Bude potrebná aj čistá vegánska strava? Ak neviete, nabaľte z každého aspoň trochu, nech nikto nezostane hladný.

Jedlo na romantický piknik vo dvojici

Ak vás čaká piknik vo dvojici a chute svojho partnera či partnerky dobre poznáte, bude to jednoduchšie. Ak neviete, je dobré zistiť aspoň základné preferencie a orientačný životný štýl, aby ste jedlo neniesli aj späť. Pribaľte dobrý nápoj a nezabudnite zabaliť aj poháre, obrus a servítky, nech má piknik svoju úroveň.

Jedlo na piknik: 10 jednoduchých receptov

Jedlo na piknik si môžete pripraviť tesne pred odchodom, alebo deň vopred. Vybrali sme jednoduché recepty, ktoré sú nenáročné na čas, kuchárske zručnosti aj ingrediencie. Stačí si vybrať tú správnu chuť.

Sendvič na 100 spôsobov

Tuniakový, vajíčkový, syrový, šunkový, slaninkový či zeleninový? V celozrnnej žemli, bielom toaste alebo v bezlepkovom pečive? Princíp sendviču je rovnaký – chutná náplň v čerstvom pečive, nakrájanom akurát do ruky. Obsah a veľkosť zvoľte podľa osadenstva na pikniku. Nezabudnite na čerstvú zeleninu a šalát.

Stredomorská ciabatta

Grilovaná paprika, baklažán, rajčina a mozzarela s bazalkou má vždy úspech. Hlavne ak to všetko zabalíte do čerstvej ciabatty, ktorú si môžete upiecť aj doma, ale rozmraziť tesne pred odchodom na piknik. Nezabudnite pokvapkať trochou olivového oleja.

Cícer, avokádo a ovčí syr

Hodnotné a jednoduché jedlo vhodné aj ako bezlepková diéta. Rozmixujte avokádo spolu s dvomi lyžicami vody, jogurtom a lyžicou citrónovej šťavy. Pridajte soľ, kurkumu a mleté čierne korenie. Vo väčšej mise zmiešajte nadrobno nakrájanú čerstvú brokolicu, pečený cícer, brusnice a ovčí syr a premiešajte to všetko s dresingom.

Cuketový koláč a cottage cheese

Nastrúhajte cuketu a zbavte ju prebytočnej vody. Zmiešajte vajíčka, mleté čierne korenie, soľ a lisovaný cesnak. Pridajte trochu špaldovej múky, nadrobno nasekaný pór a cottage cheese bez nálevu. Pečte približne 45 minút v okrúhlej tortovej forme. Do cesta môžete pridať aj inú zeleninu podľa obsahu chladničky a účastníkov pikniku.

Sladký banánový wrap

Ideálne sladké jedlo na piknik a do väčších detských rúk. Pripraviť ho môžete vopred, alebo aj priamo na mieste. Natrite tortillu arašidovým alebo orechovým maslom a položte na ňu ošúpaný banán. Stačí zrolovať a chutný výdatný snack je hotový.

Kuskus s tuniakom

Ak preferujte nízkokalorické potraviny, spoľahnite sa na klasiku. Kuskus zalejte prevarenou vodou alebo vývarom a nechajte napučať približne 10 minút. Pridajte pár kvapiek olivového oleja a premiešajte. Zbavte tuniaka v konzerve prebytočného oleja a spolu s pokrájanou cibuľkou a paradajkou ho pridajte ku kuskusu. Osoľte a okoreňte podľa chuti. Pred podávaním pridajte trochu petržlenovej vňate.

Vajíčka alebo omeleta

Ľahko sa pripravujú aj prenášajú, stačí ich dobre uvariť a pripraviť. Vajíčka môžete použiť celé, na nátierku alebo na prípravu omelety či plnky. Úžasná je napríklad aj quesadilla s vajíčkami, ktorá spája chute vajíčka, špenátu a syra v chrumkavej tortille. Pridajte k nej dip a piknik môže začať.

Všetko v jednom pohári

Šalát v zaváraninovom pohári je nielen praktický, ale aj mimoriadne chutný a vhodný aj ako rýchly obed bez mäsa. Vložiť do neho môžete čerstvú aj varenú zeleninu (tú ukladajte až po vychladnutí), strukoviny aj obilniny. Ukladajte všetko od najvlhkejšieho po najsuchšie, od najväčšieho po najmenšie a šalátové listy dajte na vrch. Pohár obráťte hore dnom až tesne pred konzumáciou, čím sa všetko krásne premieša.

Sladké ovsené pokušenie

Obľúbené ovsené cookies aj pre vegánov. Ak použijete bezlepkový ovos, povýšite recept na ďalšiu úroveň. Zmiešajte ovsené vločky s mandľovou múkou a mandľovým maslom, pridajte jablkovú šťavu, hrozienka a orechy. Namiesto cukru použite javorový sirup alebo kokosový cukor. Zmes vložte lyžicou na plech, vytvarujte koláčiky a upečte ich do zlatista.

Omáčky a dipy

Jednoduché a pritom praktické. Stačí k nim dodať tyčinky, kúsky pečiva, tortillky alebo kúsky mrkvy. Je úplne jedno, či to bude klasická avokádová pomazánka s cesnakom, cottage cheese s chrenom a sušenými rajčinami alebo tvarohovo-bryndzová nátierka s medvedím cesnakom. Hlavne nech je toho dosť!

Vybrali ste si už aké jedlo na piknik nabudúce pripravíte? Nechajte si všetko dobre prejsť hlavou a riaďte sa hlavne chuťou. Ak sa vám už teraz zbiehajú slinky, bude to určite to pravé.

Páčili sa vám naše tipy? Pozrite si aj ďalšie recepty v nasledujúcih článkoch:

S bezplatnou registráciou na Westwing získate prísun čerstvých inšpirácií aj exkluzívne ponuky pre váš krajší domov.